¡Hola México!
A világ harmadik legnagyobb buszközlekedési piacára is belép a Flix
+++ A Flix 2025 első felében belép a mintegy 6–8 milliárd euró értékűre becsült mexikói piacra.
+++ Az új finanszírozás felgyorsítja a Flix globális terjeszkedését és megerősíti piacvezető szerepét.
+++ Európai és indiai terjeszkedéssel folytatja a globális növekedést a vállalat.
München, 2024. szeptember 25. – A Flix SE, a világ vezető utazási technológiai vállalata jelentős terjeszkedésről, valamint megjelenéséről a mexikói piacon, amely a világ harmadik legnagyobb buszközlekedési piacánának számít.
Ezt a bővülést egy olyan sikeres első félév előzte meg, amely során a vállalat erős teljesítményt tudott nyújtani Európában, Észak-Amerikában és Indiában is, valamint a FlixTrain hálózatának stratégiai előre lepései is kulcsfontosságúak voltak. A fenntartható, megfizethető utazásra való rendületlen összpontosítással a Flix jó úton halad, affelé, hogy akár a2023-as sikerét is felülmúlhassa, amely 2 milliárd eurós rekordbevételt és 81 millió utast jelentett.
Terjeszkedés Latin-Amerikában
2025 első felében a Flix megkezdi működését Mexikóban, ami jelentős mérföldkő a vállalat latin-amerikai terjeszkedési folyamatában. Mexikó, a kiterjedt buszos utazási kultúrájával fontos lehetőséget jelent a Flix számára, hogy technológia vezérelt utazási kínálatát új ügyfelek millióihoz juttassa el. A mexikói buszpiac értékét a Flix 6–8 milliárd euró közé becsüli.
„Mexikónak erős buszos utazási múltja és kultúrája van, amelyhez szeretnénk mi is hozzájárulni. Technológiai platformunkkal, foglalási tapasztalatainkkal, alkalmazásunkkal, valamint globális márkánkkal és know-how-nkkal biztos vagyok benne, hogy modern utazási élményt nyújtunk majd a mexikói ügyfeleknek” – nyilatkozta André Schwämmlein, a Flix vezérigazgatója és társalapítója.
Ezzel Mexikó már a harmadik olyan nagy latin-amerikai ország, ahol a Flix jelen lesz, Brazília és Chile után, ahol a Flix azonnali sikert és gyors terjeszkedést tudott elérni elindulása óta.
Európai terjeszkedés és a vezető pozíció megerősítése
A Flix 2024 folyamán tovább erősítette piacvezető szerepét Európa-szerte. Elindult belföldi szolgáltatása Norvégiában, egy új repülőtéri transzfer Svédországban, valamint belföldi bővítések Finnországban támogatják a növekvő észak-európai piacot. Ezen túlmenően a Flix a Kapcsolat: Varholik Anna, Junior PR Manager 1061 Budapest , Király utca 26. Create26 sajto@flixbus.hu megnövekedett járatgyakoriság és az új úti célok révén megerősítette vezető pozícióját az európai hálózaton belül. Portugáliában a Flix hálózat idén eddig 11 új célállomással bővült, így az országban összesen 93 célállomás tartozik a kínálatba. Hasonlóképpen, Ukrajnában is 19 új célállomás vált elérhetővé, így az összes célállomás száma 92-re emelkedett, és más piacokon is hasonlóan nőtt ez a szám.
Folytatódik a globális növekedés
India bővülésével 2024 elején a Flix hivatalosan is belépett az indiai piacra, bevezetve a buszjáratait a világ egyik legdinamikusabban fejlődő és legsűrűbben lakott régiójába. Mivel Indiában egyre nagyobb a tömegközlekedés iránti kereslet, a Flix jó helyzetben van ahhoz, hogy kiaknázza ezt a növekvő piacot1 . Miután a Flix az ország északi részén, Delhi környékén útjára indult, szeptember óta egy új csomóponttal bővítette hálózatát a déli Bangalore környékén. Ma a Flix hálózata országszerte 101 várost és 215 megállót fed le, ami a Flix számára gyorsan növekvő, fontos piacról tanúskodik.
Az új e-busz projektek elősegítik a fenntarthatósági terveket
A Flix működésének középpontjában továbbra is a fenntarthatóság áll. A 2024-es új projektek között szerepelnek az Egyesült Királyságban és Portugáliában elindított akkumulátoros elektromos buszok, amelyek a CO2-kibocsátás 100%-os csökkentését biztosítják a tanktól a kerékig emissziós szakasz során. A 2024-ben indított további projektek között szerepelnek az első akkumulátoros elektromos buszok, amelyeket Chilében, és így Dél-Amerikában indítanak útnak, valamint a Franciaországban és Olaszországban tesztelt bioüzemanyaggal működő buszok is. Ezek a projektek elengedhetetlenek az autóbusz-partnerekhez tartozó flották fokozatos javításához, abból a szempontból, hogy elérjék a Net Zero üzemelésre vonatkozó ambiciózus célokat 2040-re Európában és 2050-re globálisan.
Stratégiai beruházások a további növekedés támogatásáért
2024 júliusában a Flix jelentős befektetésről számolt be az EQT Future és a Kühne Holding részéről, 35%-os kisebbségi részesedést szerezve a vállalatban. Ez a partnerség felgyorsítja a Flix terjeszkedési terveinek megvalósítását beleértve a mexikói piacra való belépést, és segíti a már meglévő tevékenységeket. A finanszírozás egy hosszú távú partnerség része, amelynek célja a Flix globális növekedésének felgyorsítása. Az év vége felé tekintve a Flix további bővülésre számít piacain: Finnország, Ukrajna, India és a dél-amerikai régió új vonalakkal és úti célokkal bővül a következő hónapokban. A vállalat továbbra is elkötelezett amellett, hogy csúcstechnológiáját kihasználva zökkenőmentes utazási élményt nyújtson ügyfeleinek világszerte.
1 https://www.occstrategy.com/de/report/long-distance-travel-market/
A Flixről
A Flix négy kontinens több mint 40 országában nyújtott fenntartható és megfizethető távolsági autóbuszos, valamint vasút közlekedési megoldásaival úttörő szerepet játszik a közlekedési ágazatban. Eszközök nélküli üzleti modelljével és innovatív technológiai platformjával a Flix gyorsan piacvezető pozíciót szerzett a távolsági buszos utazások terén Európában, Észak-Amerikában és Törökországban, valamint gyorsan terjeszkedik Dél-Amerikában és Indiában a FlixBus, FlixTrain, Kamil Koç és Greyhound márkáival. A fenntartható utazással kapcsolatos tudatosság növekedését szem előtt tartva a Flix célja, hogy szén-dioxid-semlegessé váljon Európában 2040-re, 2050-re pedig világszerte. A vállalat a Science Based Targets kezdeményezéssel közeljövőbeli kibocsátáscsökkentési célokat határozott meg, annak érdekében, hogy tudományosan elismert keretek között tudja értékelni előrehaladását. Míg a Flix az üzlet kereskedelmi oldalát, például a hálózattervezést, az árképzést, az üzemeltetés-ellenőrzést, a marketinget és az értékesítést, a minőségirányítást és a folyamatos termékfejlesztést adatvezérelt megközelítéssel irányítja, a cég megbízható partnerei végzik a napi működést. A Flix technológiájának és értékesítési platformjának innovatív kombinálása a hagyományos személyszállítással egy európai start-up cégből vezető és világszerte terjeszkedő utazási technológiai vállalattá alakult. További információkért látogasson el a corporate.flixbus.com weboldalra.