A Flix tovább terjeszkedik Latin-Amerikában

20/02/2025

A Flix folytatja nyereséges növekedését Latin-Amerikában: Peruban és Mexikóban 2025-ben


+++ Latin-Amerika, mint ígéretes növekedési piac a távolsági buszközlekedés számára.

+++ Terjeszkedés technológia-vezérelt megközelítéssel és megbízható szolgáltatással

+++ 12 éves a Flix: A legnagyobb buszpiacok még csak most jönnek
 

München, 2025. február 16. - A Flix SE, a világ vezető utazási technológiai vállalata bejelentette, hogy 2025-ben belép a perui piacra, tovább bővítve ezzel latin-amerikai jelenlétét. A vállalat már Brazíliában és Chilében is jelen van, és korábban bejelentette, hogy a mexikói piacra lépés is a tervei között szerepel.

A latin-amerikai buszpiac bővítése egy technológia-alapú modell bevezetésével 

„Latin-Amerika óriási lehetőséget jelent számunkra” - mondta André Schwämmlein, a Flix vezérigazgatója és társalapítója. „A korlátozott vasúti infrastruktúra és a csak a nagyobb városokat összekötő repülőjáratok miatt a buszok jelentik a kollektív közlekedés gerincét. A mintegy 18 milliárd eurós piac több mint négyszer akkora, mint Észak-Amerika és Európa együttvéve. Brazíliában és Chilében elért sikereink bizonyítják, hogy modellünk működik. Peruval és Mexikóval most megtesszük a következő lépést”.

A Flix 2021 óta működik Latin-Amerikában, és ezidő alatt erős növekedést tudott elérni. Brazíliában a vállalat mindössze három év alatt 27-ről több mint 100 városra bővítette hálózatát. Chilében a Flix jelenleg nyolc régió 14 városát köti össze, és a lakosság közel 70%-ának nyújt mobilitási szolgáltatást. A Flix az egész kontinensen új standardokat állít a technológia által vezérelt üzleti modelljével, tovább erősítve ezzel a következetes és megbízható kínálatot az utazók számára. 

Egy bevált globális recept, helyi szakértelemmel párosítva 

Augusto Abarca vezeti majd a helyi csapatot, együttműködve kis- és középvállalkozásként működő busztársaságokkal az egész országban. „Izgatottan várom, hogy a Flixet elhozhassam hazámba, és átalakíthassuk az itteni távolsági buszközlekedést” – mondja Abarca. „A legjobb ár-érték arányt kínáljuk majd, megbízható szolgáltatással és korszerű, digitális foglalási élménnyel. Célunk egy országos hálózat kiépítése.”

12 éves a Flix: Globális terjeszkedés a technológia segítségével 

A Flix idén februárban ünnepli 12. évfordulóját azóta, hogy az első buszok elindultak a németországi Münchenből. Az elmúlt évtizedben a vállalat globális hálózatot épített ki Európában, Észak-Amerikában, Indiában és Latin-Amerikában, és tech-alapú megközelítésének bevezetésével átalakította az ágazatot: „A kezdetektől fogva az volt a célunk, hogy nemzetközivé váljunk” - mondja Schwämmlein. 

„Európa-szerte megalapítottuk a Flixet, és mindössze öt évvel az indulás után elindultunk az Egyesült Államokban. Latin-Amerikával és Ázsiával a nagy buszpiacok még hátra vannak. Európa és Észak-Amerika egyenként körülbelül 2 milliárd eurós piacot jelent. A több mint 70 milliárd eurós globális piaci méretével a távolsági buszok piaca rengeteg lehetőséget kínál számunkra.”

 

A Flix-ről 

A Flix a FlixBus, a FlixTrain, a Kamil Koç és a Greyhound márkáin keresztül fenntartható és megfizethető távolsági busz- és vonatközlekedési megoldásokat kínálva négy kontinens több mint 40 országában kívánja átalakítani a kollektív közlekedési ágazatot. A 2013-ban indított Flix asset-light üzleti modelljével és innovatív technológiai platformjával gyorsan piacvezető pozíciót szerzett a távolsági buszközlekedés terén Európában, Észak-Amerikában és Törökországban, és gyorsan terjeszkedik tovább Dél-Amerikában és Indiában. 

A Flix a fenntartható utazással kapcsolatos tudatosság növekedése miatt elkötelezte magát amellett, hogy 2040-re Európában, 2050-re pedig világszerte eléri a Net Zero működést. A vállalat a Science Based Targets kezdeményezéssel közeljövőbeli kibocsátáscsökkentési célokat határozott meg, annak érdekében, hogy tudományosan elismert keretek között tudja értékelni előrehaladását. 

Míg a Flix az üzlet kereskedelmi oldalát, például a hálózattervezést, az árképzést, az üzemeltetés-ellenőrzést, a marketinget és az értékesítést, a minőségirányítást és a folyamatos termékfejlesztést adatvezérelt megközelítéssel irányítja, a cég megbízható partnerei végzik a napi működést. A Flix technológiájának és értékesítési platformjának innovatív kombinálása a hagyományos személyszállítással egy európai start-up cégből vezető és világszerte terjeszkedő utazási technológiai vállalattá alakult. 

További információkért látogasson el a corporate.flixbus.com weboldalra.