A Flixről

Mindenki számára elősegítjük a fenntartható és megfizethető utazást

A Flix áttekintése

A Flix vezető globális utazási és techcég, amely fenntartható és megfizethető utazási lehetőségeket biztosít több mint 400 millió utasának az elindulása óta. Tevékenysége több mint 40 országot ölel fel 4 kontinensen, a márkái a FlixBus, a FlixTrain, a Greyhound és a Kâmil Koç. Kevés erőforrást alkalmazó üzleti modelljével, valamint az utasok és partnerek számára biztosított innovatív technológiai platformjával a 2013-ban indult Flix gyorsan piacvezető pozíciókat szerzett a hosszú távú buszos utazások terén Európában, Észak-Amerikában és Törökországban, ráadásul gyorsan terjeszkedik Dél-Amerikában és Ázsiában is. A Flix a hosszú távú buszos és vasúti utazások egyre növekvő piacán tevékenykedik, és a társadalom környezetvédelem iránti növekvő igényei hajtják. A Flix Európában 2040-re, míg globálisan 2050-re tervezi, hogy karbonsemlegessé válik. Annak érdekében, hogy egy tudományosan elismert keretrendszer alapján mérhesse fel az előrehaladását, a Flix rövid távú kibocsátáscsökkentési célokat fogalmazott meg a Tudományos alapú célok kezdeményezéssel.  
 

Legfontosabb adatok és ábrák

40+

ország 4 kontinensen

5,600

úti cél

400+

millió utas az indulás óta

1,000+

buszos partner

5,500+

busz az úton

13+

FlixTrain Németországban

25+

iroda

5,500+

alkalmazott

100+

nemzetiség

A Flix üzleti modellje

A Flix rugalmasan skálázható technológiai platformja, amely az üzleti modellje gerincét képezi, abból a célból készült, hogy mind az utasok, mind a partnerek számára kategóriaelső eredményeket biztosítson. A hálózati tervezés, a marketing és az árképzés kombinálásával a Flix innovatív megoldásokat használ a kényelmes, fenntarthatóbb és megfizethetőbb globális utazások lehetővé tételére. Technológiai platformjával és felhasználóbarát alkalmazásával a Flix személyre szabott utazási élményt kínál, és összekapcsolja az utasokat az utazást biztosító helyi buszos partnerekkel, továbbá olyan modern flottát biztosít, amely megfelel a legmagasabb szintű biztonsági normáknak is. Ennek a kevés erőforrást alkalmazó üzleti modellnek hála, vezető szerepet betöltő, globálisan terjeszkedő utazási és technológiai példakép lett ez az európai startup. 

Fenntartható utazás

A FlixBus átlagos kibocsátási tényezője kilométerenként 27,8 g CO₂ utasonként, így aki velünk utazik Európában, a hatodára csökkentheti a karbonlábnyomát ahhoz képest, ha autóval járna, és a nyolcadára ahhoz képest, ha repülne. Továbbá, az utazások foglalásakor az utasok dönthetnek úgy, hogy ellensúlyozzák a kibocsátásaikat, és adománnyal támogatják az atmosfair nevű, nemzetközileg elismert nem kormányzati szervezetet. 2023-ban a Flix utasai 1,1 millió tonnányi CO₂ kibocsátását kerülték el azzal, hogy a FlixBus- és FlixTrain-járatokat választották más utazási módokkal szemben. A fenntartható utazás iránti növekvő igény által hajtva a Flix célja, hogy Európában 2040-re, míg globális szinten 2050-re karbonsemlegessé váljon. Annak érdekében, hogy egy tudományosan elismert keretrendszer alapján mérhesse fel az előrehaladását, a Flix rövid távú kibocsátáscsökkentési célokat fogalmazott meg a Tudományos alapú célok kezdeményezéssel.

A Flix technológiai története

A hosszú távú szárazföldi utazások összetettsége nagyon kifinomult technológiai megoldást kíván, amelyet a Flix a saját és skálázható technológiai megoldásaival biztosít. Értékajánlatunk gerincét a Flix rugalmasan skálázható technológiai platformja képezi, és önmagát megerősítő lendkerékként működik, amely abból a célból készült, hogy mind az utasok, mind a partnerek számára kategóriaelső eredményeket biztosítson. Az utasok az egységesített foglalási folyamatnak köszönhetően egyszerűen navigálhatnak a platformon és a felhasználóbarát alkalmazásban, és választhatnak a leginkább frekventált és a legsűrűbb hálózatok, a megfizethető árak és a folyamatosan magas minőségű szolgáltatás alapján. Az utazás keresésétől a kapcsolódó járatok és a fedélzeti kiegészítő szolgáltatások kifizetésén át, az integrált fizetési megoldások használatával történő zökkenőmentes fizetésig, az utasoknak kényelmes, átfogó foglalási élményben lehet részük. 

Partnereink profitálhatnak az új ügyfélbázishoz, a stabil és kiszámítható bevételi forráshoz, az adatalapú döntéshozatalhoz, az optimalizált működéshez, valamint a költségcsökkentéshez való hozzáférésből, amelyet a Flix platformja biztosít. Ezek a szempontok megerősítik a Flix piacvezető pozícióját a technológiai alapú utazási megoldások terén, és páratlan értéket biztosítanak az utasok és a partnerek számára egyaránt. A prémium minőségű felhasználói élmény biztosítása érdekékében a Flix egyik fő stratégiai prioritása az MI- és a gépi tanulási megoldások skálázhatósága.

495+ M

MI-alapú rendszerünk naponta több mint 495 millió ülőhelyet kezel

1.2 M

Az előrejelzett napi utasok száma körülbelül 1,2 millió

44+ M

Minden nap átlagosan több mint 44 millió ülőhely árát optimalizáljuk

A Flix csoport márkái

Az erőforrások hatékony kihasználására törekvő üzleti modelljével csoportunk a következő fogyasztói márkákat üzemelteti: a FlixBus és a FlixTrain, a Kâmil Koç Törökországban, valamint az ikonikus Greyhound Észak-Amerikában.

A Flix vezetősége

André Schwämmlein, alapító és vezérigazgató

André Schwämmlein, alapító és vezérigazgató

Globális üzleti és kereskedelmi funkciók

André Schwämmlein a Flix társalapítója és vezérigazgatója (CEO). Az alternatív, fenntartható, kollektív utazásba vetett hite inspirálta őt arra, hogy a jelenlegi társalapítókkal egy liberalizált piac lehetőségéről kezdjen beszélgetést. Ekkor tanácsadóként dolgozott a Boston Consulting Group (BCG) nevű vállalatnál 2009-ben, utána pedig 2011-ben megalapította a Flixet. A Flix vezérigazgatójaként Schwämmlein célja, hogy a vállalat teljesítse a célját, vagyis hogy lehetővé tegye az utasai számára, hogy megtapasztalják a világot. A vezetése alatt a Flix egyértelműen globális piacvezetővé vált minden fő földrajzi területen, és számos országban kezdett működni. Schwämmlein aktív tagja a Scout24 SE és az ABOUT YOU Holding SE vállalatok felügyeleti testületének, valamint a német zöld párt tagja 2002 óta.

Daniel Krauss, alapító és információs vezető

Daniel Krauss, alapító és információs vezető

Technológia és személyzet/HR    

Daniel Krauss a Flix Információs vezetőjeként (CIO) és HR-vezetőjeként (CHRO) a vállalat technológiájáért és személyzeti ügyeiért felel. A társalapítóival együtt neki is szerepe volt abban, hogy a Flix nemzetközi személyszállítóvá vált. Krauss egyúttal befektető és a tanácsadó testület tagja olyan vállalatokban, mint a Baby1one és az uvex. Meggyőződése, hogy az oktatás, a vállalkozás és az innováció jelentős mértékben segítheti a társadalom fejlődését. Krauss gyakran ad elő az Erlangenben és Nürnbergben működő Friedrich Alexander Egyetemen, illetve alapító partnere a FightBack kezdeményezésnek, amely támogatja a változást a fenntarthatóbb társadalom érdekében. Emellett aktív részvényes Németország legnagyobb, vállalkozók képzéséért felelős nem kormányzati szervezetében (STARTUP TEENS), valamint a CODE-University társrészvényese és meghatalmazottja. 

Christoph Debus, pénzügyi vezető

Christoph Debus, pénzügyi vezető

Pénzügyi és jogi funkciók

Christoph Debus 2022 márciusának elején vált a Flix pénzügyi igazgatójává (CFO). Ő felel a Flix pénzügyi és jogi funkcióiért. Debus a közlekedési iparág szakértője, és számos vezető pozíciója volt már a tőkepiac különböző cégeiben, amelyekben a szerepköre interdiszciplináris alapon meghaladta a pénzügyi igazgatók hagyományos feladatait. Debus korábban a Thomas Cook Group légitársaság vezérigazgatója volt. Legutóbb a Condor pénzügyi igazgatójaként tevékenykedett, ahol sikeresen átpozicionálta a vállalatot. 

Max Zeumer, operatív igazgató

Max Zeumer, operatív igazgató

Kereslet és új piacok

Max Zeumer, operatív igazgatónk (COO) 2015 elején lépett be a Flixbe, és azóta is sikeresen kezeli a nemzetközi piacokat. 2022 áprilisa óta operatív igazgatóként tevékenykedik, ő vezeti a globális bővülésünket. Észak-Amerikára és az olyan feltörekvő piacokra koncentrál, mint Brazília, Chile és India, miközben felügyeli a globális kereskedelmi marketing és bevételkezelési funkciókat. Széles körű tudományos háttérrel rendelkezik (beleértve a Columbia Business Schoolban szerzett tudományos, filozófiai és MBA végzettségeit), és a Boston Consulting Group vállalatnál tanácsadói szerepkört töltött be, itt fedezte fel a szenvedélyét a tradicionális iparágak digitalizációval való átalakítása iránt. A határokon átnyúló együttműködések és szinergia ápolása iránti szenvedélye jelentős hatással van a globális utazási iparág átalakítására.

Fabian Stenger, operatív igazgató

Fabian Stenger, operatív igazgató

Kínálat és európai piacok

Fabian Stenger, a csoport operatív igazgatója (COO) 2013-ban kezdett a Flixnél, sikeresen fejlesztette a németországi, majd később az észak- és kelet-európai piacokat is. A 2022 áprilisa óta operatív igazgatóként tevékenykedő Stenger ma az európai buszos iparágat vezeti, és a globális üzlet kínálati oldalát felügyeli. Ő vezeti a hálózati tervezést és a partnerek kezelését (beleértve a flották átalakítását), a műveleteket és az ügyfélszolgálatot. Korai tapasztalatait a Bain & Co. vállalatnál szerezte, tanulmányait pedig a svájci Sankt Gallen-i Egyetemen végezte, a Flixnél pedig több mint egy évtizedes tapasztalata van – stratégiai iránymutatása és a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége fontos szerepet tölt be a Flix sikerében, valamint alakítja a vállalat jövőjét és a globális hatását.